Til å komme frem så sent på kvelden som vi gjorde på søndagen, og litt småsultne når vi hadde fått innlosjert oss, så bestemte vi oss for å ta en liten tur ut på byen i den deilige varmen. Og overrasket ble vi da vi kom ned til gamlebyen og så alle spisestedene der, og folk som enda satt og spiste ved 22.30-23.00 tida. Og det var ingen problem å få seg en matbit på den tida.
Til frokosten morgenen etter fikk vi anbefalt noen restauranter. Og bestemte oss for å prøve en av de som ble anbefalt, "la Kantina" - som desverre etterhvert viste seg å være et helt feil valg.
Fra vi satte oss ned var det i grunnen ingenting som var "på stell". Det kom en dame bort til oss å tok opp bestilling på drikke og sa det skulle komme en annen å ta opp matbestillingen. Det varte og rakk før noen kom. Når vi skulle bestille hadde vi begge lyst på en fiskerett - men i utgangspunktet to forskjellig - hvorpå kelnereen spør om vi kunne tenke oss å dele en fisk, slik at det ble to like fiskeretter - som den jeg i utgangspunktet ville ha. Noe vi blir enige om. I tillegg bestilte vi en forrett vi skulle dele. Så ble det ennå mer venting! Tror vi ventet nesten 1 time før maten kom. Og da kom hovedretten med bare såvidt en unnskyldning om at de ikke hadde det vi hadde bestilt til forrett!!! Helt utrolig å vente så lenge og ikke få den beskjeden før!! Da begynte vi også å skjønne at flere folk rundt oss både ventet på maten sin og for å få bestilt!! Helt utrolig treg service! Og ikke holdbart å ikke få beskjed om forretten før hovedretten kom!
Men toppen av kransekaka kom da vi ba om regningen. Da hadde vi blitt belastet for 1 fisk=2 hovedretter til 330,- kuna. De hadde tatt kilopris for fisken og ikke selve prisen for fiskeretten som var 92 kuna pr. pers.!!! Dette kommenterer vi hvorpå kelneren blir irritert og sier at det var det vi hadde fått. Vi sier at han aldri hadde nevnt at det var kilopris - stod heller ingenting i menyen om fisk til kilo pris. Det var jo absolutt ikke det at vi ikke ville betale regningen men følte oss litt lurt siden dette ikke hadde blitt nevnt - og ble mer et prinsipp etterhvert for kelneren ga seg ikke. Vi spurte om å få snakke med sjefen noe vi aldri fikk svar på, hvorpå han tar en telefon og vi hører en hissig diskusjon. Han legger på og sier plutselig at han skal ringe politiet!! Da kjente jeg at dette begynte å ta en form som ikke var ok. For det første burde han ha lagt seg flat og beklaget ift mangel på forrett, utrolig treg service etc. Men nei han stod på sitt og ga seg ikke. Og vi ventet både spente og lettere nervøse for hva som nå skulle skje.
Plutselig kommer kelneren bort til oss etterat vi hadde sittet der og ventet en god stund og sier at sjefen hadde sagt vi skulle få avslag på 10%. Vi bare akksepterte det for å bli ferdig og komme oss bort derfra.
En lite hyggelig opplevelse. Og vil vel absolutt ikke anbefale denne restauranten til noen! Ikke for det - maten var veldig god - men servicen var altfor dårlig og treg!
Hyggelig kveld på "Bistro Sarajevo"
Da vi skulle ut og spise den siste kvelden i Pula, var det ikke fritt for at det ble sjekking på Tripadvisor før vi gikk ut;)
En av de andre restaurantene vi fikk anbefalt lå faktisk ganske høyt oppe på Tripadvisor med mange gode reviews, men bestemte oss likevel for en annen som også hadde fått gode reviews; "Bistro Sarajevo" i en rolig sidegate nede i gamlebyen. Her ble vi møtt av hyggelige og smilende kelnere. Bestilte en forrett på deling :"Istrian Plate" og en hovedrett med kalv og en med lam som vi ble anbefalt.Etterpå avsluttet vi med en Bosnisk kaffe. Vi ble også tilbudt et glass grappa hver, noe vi hyggelig avslo.
En koselig restaurant, sentralt i gamlebyen men likevel i en rolig gate, med god mat og topp service som kan anbefales.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar